Trzewiki Yanko które były bardzo mocno eksploatowane, w końcu trafiły do naszego warsztatu. Wykonaliśmy w nich wiele czynności serwisowych zarówno ze skórą cholewek butów jak i z obcasami.
Skóra posiadała silne zabrudzenia oraz mocne zasolenie. Po procesie odsalania odsłoniły się na skórze miejsca w których skóra była wskutek długotrwałego oddziaływania soli pozbawiona lica - należało je odbudować. Poza tym całościowo rekoloryzowaliśmy cholewki oraz w przedniej części na czubkach dokonaliśmy patynowania celem zamaskowania głębokich rys. Takie przyciemnienie czubków sprawia, że uszkodzenia z perspektywy wzroku nie są widoczne.
Fleki w trzewikach Yanko były całkowicie starte, przez co uszkodzeniu uległy również obcasy. Nie wystarczyło odbudować obcasy tylko w tylnej ich części, należało dokonać odbudowy na całej powierzchni obcasów odpowiednie je później modelując, tak, by po zamontowaniu fleków, spody przylegały równolegle do podłoża.
Wykruszone spody w butach Meindl to powszechna wada w butach tej firmy. Spieniony poliuretan z których wykonane są spody, po kilku latach, nieważne czy buty są używane często czy sporadycznie, ulega zniszczeniu z objawami jak na załączonych zdjęciach. Sama firma Meindl oferuje serwis butów w Niemczech, ale jak sama zastrzega, pomimo iż przyjmie buty do wymiany spodów, to może odmówić naprawy i zwrócić je właścicielowi. To właśnie różni nasz serwis od tego fabrycznego, że jesteśmy w stanie poradzić sobie z każdą naprawą i jeżeli nawet nie uda się dopasować spodów oryginalnych, to potrafimy je odtworzyć fragment po fragmencie.
Buty górskie Meindl - odbudowa wykruszonych podeszew
W innych naszych wpisach mogą Państwo zobaczyć jak wygląda wymiana spodów w butach Meindl, jeżeli uda się dopasować spody (najczęściej marki Vibram) oryginalne, tzn. takie, które pod względem swoich parametrów pasują bez konieczności dokonywania ich przeróbek czy modyfikacji. W tej jednak parze butów Meindl żadne spody, które miałyby warstwę śródpodeszwy nie pasowały. Na plus w butach działało to, że posiadały nieuszkodzony otok, przez co naprawa była troszkę łatwiejsza i oczywiście mniej kosztowna dla klienta.
Jeżeli nie uda się dopasować spodów całościowych, to można zastosować tzw. ślady, które stanowią dolną warstwę wcześniej odbudowanych podeszew. Śródpodeszwę odbudowuje się z materiałów używanych z ortopedii. Spody tak wykonane, nigdy nie ulegną uszkodzeniu jak te oryginalne. Aby wykonać odbudowę śródpodeszew trzeba posiadać bardzo duże doświadczenie w pracy i umiejętności modelowania spodów, tak, by po obróbce były zachowane wszystkie parametry techniczne i po położeniu dolnej warstwy zabezpieczającej, podeszwy odpowiadały oryginałowi.