Buty Merrell wykonane z olejowanego nubuku na spodach Vibram. Takie połączenie skóry i najwyższej jakości podeszew gwarantuje długą żywotność butów. Nie ma jednak nic na wieki. Z biegiem czasu skóra cholewek butów straciła swoje właściwości (efekt natłuszczenia) oraz pierwotny kolor uległ wyblaknięciu. Spody Vibram miały już trochę za sobą, ale jeszcze nie były w stanie, który wymagałby jakiejś interwencji szewca. Poważnym problemem, zresztą jak przekazał nam klient, były od samego początku zapiętki. Materiał dosyć szybko uległ wytarciu, jednakże poważniejsze okazało się uszkodzenie zakładek, czyli materiału usztywniającego pięty w butach.

Buty Merrell - farbowanie skóry i naprawa zapiętek

Naprawa butów sprowadziła się do wykonania dwóch czynności:

- farbowania skóry na kolor ciemnobrązowy
- wykonania całościowych zapiętek skórzanych na piance lateksowej

Po zafarbowaniu butów, dodatkowo położony został specjalny krem do nubuku. Jest to środek przemysłowy sprowadzany na nasze zamówienie. Dzięki niemu, kolor skóry staje się o wiele bardziej wyrazisty, a sama skóra jest mocno odżywiona i przywrócony zostaje jej efekt pierwotnego natłuszczenia.

 

 

Sentyment, przywiązanie, a może powracająca moda na buty vintage - różne rzeczy kierują klientami chcącymi podarować swoim butom drugie życie. Nierzadko trafiają do nas buty mocno leciwe, mające nawet kilkadziesiąt lat. Prezentowane baletki Fly London nie mają aż tyle, ale 15-20 lat na pewno nie jest im obce. Widać to przede wszystkim po tym jak zostały wykonane. Takiej skóry już obecnie nie znajdzie się w nowych butach. Spody typu "słonina" uważane za niezniszczalne w tym przypadku poddały się próbie czasu i stwardniały, przez co przy zgięciu popękały.

Baletki vintage Fly London - renowacja.

Angielskie buciki zostały poddane gruntownej naprawie. Oprócz wymiany starych spodów, które zastąpiła nowa, skórzana podeszwa, którą przyszyliśmy do butów, małym wyzwaniem było naprawienie skóry w tylnej części cholewek butów. Dziury były na wylot i mieliśmy obawy czy uda się to naprawić bez pozostawienia śladów. Ostatecznie wstawiliśmy miejscowo wewnętrzne łatki, przez co osoba niewtajemniczona się nie domyśli. Na koniec naprawy zostały wykonane nowe fleki, a skóra cholewek butów została odżywiona i położony został krem wykończeniowy firmy Woly.

Baletki Fly London powróciły do życia.

Patynowanie obuwia to usługa, którą świadczymy od wielu lat. Jest to najbardziej zaawansowany sposób farbowania skóry. W procesie barwienia skóry, która ma mieć przejścia tonalne kolorów nawet najmniejszy błąd może spowodować katastrofę. Aby uzyskać efekt widoczny na zdjęciach końcowych należy doskonale znać charakterystykę skóry, użytych barwników, musi być odpowiednia technika nakładania warstw farby, a na końcu właściwy sposób wykończenia skóry po zabiegu patynowania.

Usługę patynowania, którą dotychczas wykonywaliśmy tylko na butach klientów wprowadzamy jako standard w naszych, ręcznie szytych butów na miarę Proofshoes. Zachęcamy przy okazji do zamówienia butów w naszej Pracowni i stworzenia swojej unikalnej pary, ręcznie patynowanego obuwia.

Przy tej realizacji do wykończenia skóry po farbowaniu został użyty m.in. krem firmy Woly, który gorąco polecamy. 

PLN27.00

Trzewiki Yanko które były bardzo mocno eksploatowane, w końcu trafiły do naszego warsztatu. Wykonaliśmy w nich wiele czynności serwisowych zarówno ze skórą cholewek butów jak i z obcasami.

Skóra posiadała silne zabrudzenia oraz mocne zasolenie. Po procesie odsalania odsłoniły się na skórze miejsca w których skóra była wskutek długotrwałego oddziaływania soli pozbawiona lica - należało je odbudować. Poza tym całościowo rekoloryzowaliśmy cholewki oraz w przedniej części na czubkach dokonaliśmy patynowania celem zamaskowania głębokich rys. Takie przyciemnienie czubków sprawia, że uszkodzenia z perspektywy wzroku nie są widoczne.

Fleki w trzewikach Yanko były całkowicie starte, przez co uszkodzeniu uległy również obcasy. Nie wystarczyło odbudować obcasy tylko w tylnej ich części, należało dokonać odbudowy na całej powierzchni obcasów odpowiednie je później modelując, tak, by po zamontowaniu fleków, spody przylegały równolegle do podłoża.

Wykruszone spody w butach Meindl to powszechna wada w butach tej firmy. Spieniony poliuretan z których wykonane są spody, po kilku latach, nieważne czy buty są używane często czy sporadycznie, ulega zniszczeniu z objawami jak na załączonych zdjęciach. Sama firma Meindl oferuje serwis butów w Niemczech, ale jak sama zastrzega, pomimo iż przyjmie buty do wymiany spodów, to może odmówić naprawy i zwrócić je właścicielowi. To właśnie różni nasz serwis od tego fabrycznego, że jesteśmy w stanie poradzić sobie z każdą naprawą i jeżeli nawet nie uda się dopasować spodów oryginalnych, to potrafimy je odtworzyć fragment po fragmencie.

Buty górskie Meindl - odbudowa wykruszonych podeszew

W innych naszych wpisach mogą Państwo zobaczyć jak wygląda wymiana spodów w butach Meindl, jeżeli uda się dopasować spody (najczęściej marki Vibram) oryginalne, tzn. takie, które pod względem swoich parametrów pasują bez konieczności dokonywania ich przeróbek czy modyfikacji. W tej jednak parze butów Meindl żadne spody, które miałyby warstwę śródpodeszwy nie pasowały. Na plus w butach działało to, że posiadały nieuszkodzony otok, przez co naprawa była troszkę łatwiejsza i oczywiście mniej kosztowna dla klienta.

Jeżeli nie uda się dopasować spodów całościowych, to można zastosować tzw. ślady, które stanowią dolną warstwę wcześniej odbudowanych podeszew. Śródpodeszwę odbudowuje się z materiałów używanych z ortopedii. Spody tak wykonane, nigdy nie ulegną uszkodzeniu jak te oryginalne. Aby wykonać odbudowę śródpodeszew trzeba posiadać bardzo duże doświadczenie w pracy i umiejętności modelowania spodów, tak, by po obróbce były zachowane wszystkie parametry techniczne i po położeniu dolnej warstwy zabezpieczającej, podeszwy odpowiadały oryginałowi.