Buty Crownhill należą do segmentu butów, które kupowane są przez klientów jako jedne z pierwszych, nazwijmy to "lepszych" butów. W swojej kategorii cenowej mają za konkurencję m.in. takie marki jak Berwick czy też np. Meermin. Już wiele lat temu pisaliśmy o tym, że buty te nie mają klasycznej skórzanej podpodeszwy i stosują rozwiązania konstrukcyjne znane z najbardziej budżetowych butów takie jak chociażby podpodeszwy wykonane ze specjalnej sprasowanej tektury. Na przykładzie realizacji kompleksowej naprawy tych butów w naszym serwisie będą mogli Państwo wyrobić sobie sami zdanie czy warto takie buty kupować w kwocie ok. 800 zł/para.

Jak buty Crownhill trafiły do naszego serwisu ?

Geneza pojawienia się butów w Pracowni nie jest standardowa i buty nie zostały dostarczone do nas osobiście przez klienta, ani nie zostały wysłane paczką. Na prośbę Klientki odebraliśmy buty osobiście buty od innej firmy, która w Warszawie oferuje wysyłkową naprawę obuwia. Dlaczego o tym wspominamy ? - ważne jest to w kontekście tego jak różne może być podejście do tematu naprawy obuwia oraz samej wyceny usługi.

Wspomniana warszawska firma wstępny kosztorys naprawy, ostatecznie podniosła do kwoty ponad 600 zł, co przy cenie zakupowej butów na poziomie 800 zł/para trudno jest uznać jako atrakcyjny dla klienta. Oczywiście każdy ma prawo stosować własny cennik i nie ma w tym nic złego, ale rozchodzi się o coś zupełnie innego. Analizując zdjęcia butów, nietrudno nawet laikowi dokonać oceny, że buty nie prezentują zbyt wysokiej jakości. Naprawa powinna być dokonana w sposób, który zagwarantuje butom trwałość, ale bez nadmiernego, niczym nie uzasadnionego drenażu portfela klienta. Tak jak do samochodu budżetowego nie zakładamy wyczynowych opon, tak do takich butów nie należy oferować najdroższych spodów skórzanych marki Rendenbach, bo nie wpłynie to na wydłużenie czasu eksploatacji butów - takie zestawienie materiałowe obejmował kosztorys wykonany przez warszawską firmę. Zresztą sam producent świadomy produktu jaki oferuje, zastosował w oryginale spody z wstawką gumową w centralnej części podeszwy. Tak więc, po dłuższej rozmowie w temacie naprawy butów Crownhill, klientka zadzwoniła do firmy do której pierwotnie wysłała buty i poprosiła o wydanie je nam, a że akurat w tym dniu byliśmy w Warszawie w niedalekiej okolicy, sprawnie odebraliśmy buty.

Piszemy o tym w kontekście dwóch powodów:
1. Sposób naprawy powinien być dopasowany do danej pary butów i naszym zdaniem oferowanie np. kruponu, który stosuje się w butach luksusowych, do naprawy tanich butów, to po prostu przesada i niezrozumienie tematu przez usługodawcę.
2. Koszt naprawy warto zawsze skonsultować z innym serwisem, bowiem różnica w cenie może być bardzo znacząca, nierzadko sięgająca nawet kilkuset zł/para.

Wracając do samych butów. Ich stan dokładnie przedstawiają zamieszczone zdjęcia. Tak naprawdę lista czynności do wykonania była bardzo długa i obejmowała:
- klejenie tyłów spodów do obcasów
- klejenie otoków spodów
- wymiana skórzanej podeszwy na tuniskórową
- szycie spodów
- odsalanie cholewek butów
- renowacja otarć skóry
- wymiana fleków
- wykończenie brzegów spodów po naprawie woskami
- ozonowanie obuwia

W butach zastosowaliśmy materiały, których używamy również do wyrobu naszych butów. Nie miało najmniejszego sensu stosować wspomnianego wcześniej kruponu skórzanego Rendenbacha, bowiem poza kosztami nic więcej nie wniósłby on do butów. Należało dokonać naprawy na materiałach i technologii, która z jednej strony nie zmieni wyglądu butów, a z drugiej zapewni im długotrwałe użytkowanie, znacznie dłuższy okres chodzenia w butach niż był od nowości do czasu powstania uszkodzeń.

Na tle konkurencji, buty męskie marki Crownhill wypadają naprawdę słabo i ich zakup powinien być mocno przemyślany. Jeśli będziemy je używać rotacyjnie z innymi butami, to chwilę na pewno wytrzymają, jeżeli jednak mają to być przysłowiowe "woły robocze", to nie będzie to dobry zakup.

Buty męskie Crownhill po naprawie:

 

 

 

 

Tags: skórzane spody, czyszczenie, obcasy, fleki, klejenie, renowacja skóry