Wymiana spodów w butach jest tematem bardzo obszernym i ze względu na różnego rodzaju możliwości i same materiały, nie można tego zawrzeć tylko w jednym wpisie. Najlepiej tego typu realizacje odda galeria naszych dotychczas wykonanych prac, a w tym artykule przybliżymy jedynie nieco ten temat.

Spody oryginalne użyte do produkcji butów najczęściej ma tylko producent danego typu obuwia. Nie oznacza to jednak, że kiedy spody w naszych butach ulegną starciu, trzeba się pożegnać z obuwiem. Spody można naprawiać miejscowo wykonując w nich fleki lub zelówki, ale czasem z różnych przyczyn najlepiej jest wykonać wymianę kompleksową.

wykruszona śródpodeszwa w butach Meindl

Dotyczy to przede wszystkim butów trekkingowych, górskich, motocyklowych. Chodzi tutaj o to, że całe monobloki spodów, dodatkowo zachodzące na cholewki butów, są najbardziej problematyczne w wymianie, gdyż często nie tylko starciu ulega materiał w dolnej ich części w miejscach fleków czy zelówek, ale też uszkodzeniom ulegają śródpodeszwy wykonane najczęściej ze spienionego poliuretanu, a także otoki.

W wielu przypadkach spody, których używają producenci obuwia są również dostępne w ofercie hurtowej. Niekoniecznie będą może wyglądały identycznie jak te oryginalne, ale będą pasowały pod kątem parametrów montażowych takich jak długość spodów, szerokość, kąty pochylenia, itp.

wymienione spody całościowe w butach Meindl, dodatkowo wcześniej odbudowane otoki

Spody takie ze względu na ich cenę oraz nakład pracy potrzebny do ich wymiany w butach, opłaca się wykonywać tylko w obuwiu droższym. Prawidłowo wykonana wymiana spodów nie powoduje żadnego uszczerbku wizualnego jaki i jakościowego butów i jest objęta w naszym serwisie gwarancją na montaż.

nowe spody całościowe w butach Meindl, zachowane zostały wszystkie parametry fabryczne

 

Tags: spody